Teoria nauczania Filozofii

Teoria nauczania filozofii obejmuje modele realizacji celów edukacyjnych, popularnie określanych mianem "ogólnych" i "operacyjnych".  Każdy taki model nie jest wyłącznie implikacją  praktyki uczenia. Naukowość tej materii stanowi prawdziwe wyzwanie dla tych osób, które pragną odkryć nowe zależności między poszczególnymi segmentami dotychczasowej wiedzy, postawić tezy, uzasadnić je.

Jeśli uznamy, że najbliżej tym modelom do  sformułowania obszaru przekazu wiedzy  typu "Learning to Think by Thinking", to rodzą się pytania: JAK MOŻLIWE JEST POPRAWNE UCZENIE FILOZOFII ? JAK MOZLIWE JEST FORMUŁOWANIE KULTUROWO WSPÓLNEJ DOCIEKLIWOŚCI ? WSZAK POTRAFIMY, NAWET Z BARDZO MAŁYM UCZNIEM, SZUKAĆ ODPOWIEDZI NA PYTANIA, KTÓRE SĄ INTERESUJĄCYMI I CIEKAWYMI DLA OBU STRON...

Nie chodzi tutaj wcale o demagogiczną przemoc "uniwersalnej prawdy", lecz o głęboką naukowość tych problemów, które są związane z powinnością blokowania fikcjogennych zachowań i sposobów namysłu nad recepcją filozofii w Polsce.  

Zachęcam do przesyłania ciekawych tekstów.

 

WK.