Praktyka nauczania Filozofii

Praktyka nauczania filozofii obejmuje wszelkie doświadczenia nauczycieli i uczniów. Zawieszamy w tym miejscu poglądy na temat praxis, pozytywnie subiektywnej i niejałowej. Proszę nauczycieli, uczniów, studentów o poglądy na temat praktyki uczenia filozofii - niekoniecznie laurkowe, również natury krytycznej. Ich sformułowanie pozwoli na nieskrępowane, wspólne dociekanie  na temat celów, metod, sposobów rozumienia historii filozofii. Zachęcam do nadsyłania swoich dawnych artykułów poświęconych praktyce nauczania i uczenia sie filozofii. Ten przebogaty obszar nie może dłużej pozostawać w cieniu "obiektywnej" refleksji.

Informacja od Pawła Mroczkiewicza:

Szanowni Państwo,

pragnę podzielić się informacją książce, która właśnie się ukazała pt."Zrozum świat”.

Ze względu na to,że materiałów dydaktycznych  do szkoły podstawowej, jest mało, tym bardziej warto, zapoznać się z publikacją.

 
Książka jest zestawem ćwiczenia łączących edukację globalną z nowatorską w Polsce metodą dociekań filozoficznych dla dzieci wg Matthew Lipmana.

Polecam, przejrzeć i używać jako materiał dydaktyczny na zajęciach z etyki/filozofii -> http://issuu.com/igo1/docs/zrozum_swiat_igo

Książka jest zalecana na Tydzień Edukacji Globalnej, a opis napisała uczestniczka konferencji "Jak uczyć by nauczyć",
Hanna Diduszko http://igo.org.pl/aktualnosci/edukacja-rozwojowa/254-unikalna-propozycja-na-tydzien-edukacji-globalnej

Książkę można otrzymać bezpłatnie w formie papierowej, pisząc do koordynatorki projektu „Zrozum świat”, pani Anni Kucińską, na adres anna.kucinska@igo.org.pl


Łącze wyrazy, szacunki i pozdrawiam.

Z poważaniem

--


mgr Paweł Mroczkiewicz
Rzeczoznawca przedmiotowy z Filozofii i Etyki
w Ministerstwie Edukacji Narodowej.
Strona domowa:www.mroczkiewicz.edu.pl